04 oktober 2012

Genealogie door middel van het alfabet - N

04 oktober 2012
Op de verschillende buitenlandse blogs is momenteel de Family History Through the Alphabet Challenge bezig. Lees op de site van de initiatiefnemer daar meer over.

Een heel leuk idee, waar ik graag aan meedoe. Aangezien dit een Nederlandse blog is, heb ik wel besloten dit in het Nederlands te doen met als titel Genealogie door middel van het alfabet. Elke donderdag rond deze tijd neem ik jullie aan de hand van een letter uit het alfabet mee in de familiegeschiedenis.

 De N is van Naamgenealogie. Een naamgenealogie is een genealogisch overzicht van alle nakomelingen van een bepaald persoon met dezelfde familienaam.

 De N is ook van Nieuwenhuisen, de naam die in mijn kwartierstaat voorkomt via Johanna Nieuwenhuisen, geboren in 1887 in Gouda.

De verst gevonden voorouder in die lijn is Dirk Nieuwenhuysen. Hij trouwt met Willemijntje Elemans overleden in 1813. Ze krijgen een zoon, Johannes, die in 1775 wordt geboren in Gouda. Johannes trouwt tweemaal, eerst met Joanna van Waas en daarna met Willemijntje van der Wal. Ik stam uit het eerste huwelijk. 

Overlijdensakte Johannes Nieuwenhuysen

1 reacties:

Gould Genealogy zei

That is a beautiful document you have. Though I can't read Dutch, I can pick up bits ;-)

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►