08 november 2012

Genealogie door middel van het alfabet - T

08 november 2012
Op de verschillende buitenlandse blogs is momenteel de Family History Through the Alphabet Challenge bezig. Lees op de site van de initiatiefnemer daar meer over.

Een heel leuk idee, waar ik graag aan meedoe. Aangezien dit een Nederlandse blog is, heb ik wel besloten dit in het Nederlands te doen met als titel Genealogie door middel van het alfabet. Elke donderdag rond deze tijd neem ik jullie aan de hand van een letter uit het alfabet mee in de familiegeschiedenis.


De T is van Toonder. Via Stientje Toonder, de grootmoeder van mijn overgrootmoeder, komt deze naam voor in mijn kwartierstaat. (Zie ook deze post)

De verst bekende Toonder is Garmt Klaassens. Garmt is omstreeks 1700 geboren te Bierum en trouwt met Pieterke Heeres. Zij krijgen samen een zoon Heertje Garmts die in 1780 overlijdt.

De bekendste naam in deze genealogie is striptekenaar Marten Toonder. Over Marten heb ik al verschillende blogs geschreven. (Zie hier, hier en hier)

2 reacties:

Gould Genealogy zei

You're related to a cartoonist? Now, that is very cool.

Olga zei

Yes, although I never met him and I can't draw myself.

Een reactie plaatsen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
◄ ►